onsdag 1 februari 2012

Kafferep -en ljus ide!

Hej igen!
Äntligen funkar mitt nät. Har varit strul sen julas.
Men jag har pysslat på som vanligt under tiden.

Här kommer lite pysseltips: 
Detta har jag varit och köpt på loppis. En korg fullproppad med kaffekoppar och fat.
Här skall jag visa vad man kan göra.

Av allt detta blev det 19 ljusstakar till slut.
Jag limmade ihop koppar och fat sedan satte jag i en ljuskopp för smal ljus.







Här kan man se att jag limmat i en ljuskopp för smala höga ljus.

Kram från mig så länge;)

Idag är det verkligen kallt ute -10 och snö.
Det får bli lite skridskor på sjön nu i helgen. Kanske en liten piruett


Sofie

3 kommentarer:

Mosterfi sa...

Vilken bra ide att limma fast ljushållare till smala ljus��
När är det försäljning i kyrkan? Roligt problem ni har... Minns med glädje när vi hade fullt upp med att bygga vår " nya" kyrka. Ha det gott . Kram Sofie

DesignSofie sa...

Hej Sofie. Dessa ljusstakar står på cafeborden i kyrkan. Man kan köpa en när man fikar efter mötena. De står och pryder borden under tiden. Visst hade vi kul när vi målade och snickrade i Frölunda. Kram Sofie

JENNYS MATBLOGG sa...

Så mycket fint porslin :-)