fredag 23 december 2011

Julpyntat -Hemma hos mig

Julens budskap. En gammal skoltavla som visar Herdarnas syn. Ängeln pekar på stjärnan som dom måste följa för att hitta det nyfödda gossebarnet.

Julblomman som jag älskar mest av alla är Amaryllisen. Står i en pokal som jag köpt på loppis. Kottkransen har jag gjort av minikottar från mina underbara grannar Åke o Gunnvors träd. 

Mitt pyntbord med saker som jag tycker om. Den lilla vitkindade gåsen som jag fick när jag fyllde 18år. Favoritböckerna.
Den rostiga madonna figuren. Och förstås mera Amaryllisar med lärkkvistar. 

Lite julstämning skapar jag med rödakuddar som ligger i soffan. God jul kudden är från Nyblom o kollen.Kudden med stadsmotiv från Spira inhandlad hos Daisy inredning.Hon har även min glasljusstakar till försäljning.Stjärnkuddarna på IKEA för några år sedan. Kastanjehjärta gjorde jag förra året när svågern o svägerskan sågade ner sitt gamla Kastanjeträd.

Granen som nästan är lika bred som hög. Dottern pyntade hemmet med tomtar. Alla fick inte plats över allt,så några fick stå på golvet under granen.



God Jul
önskar Sofie

1 kommentar:

Mosterfi sa...

God fortsättning. Så fint du ni har pyntat där hemma :) Kram Sofie